pühapäev, 12. oktoober 2014

S6brad,

iga p2evaga hakkab rohkem kohale j6udma teadmine, et see siin k6ik ongi praegu minu kodu. Kuna saksa tydrukud on Rio de Janeiros ja Amazonases ning vennad l2ksid teise linna oma vanaema synnip2evale, siis olen paar p2eva rohkem yksi ringi k2inud ja yksi kodus olnud. Yleeile oligi esimene 6htu, kus pidin pimedas yksi yhest kohast teise minema ja yhe inimesega kokku saama. Tunnen ennast endiselt siin kodukandis turvaliselt, aga silmad hoian hoolimata sellest ikka kogu aeg lahti.

Sain viimaste p2evade jooksul aru, et siin ei ole m6tet mitte kuskile minna 6igeks ajaks. Teadsin seda ennegi, et inimestel on kombeks kellaaegadest mitte kinni pidada ja igale poole hiljaks j22da. Hilinesin minagi stiilselt 15-20 minutit, aga nende kell on ikka v2hemalt tund aega taga minu ajaarvamisest. T2nu sellele, et istusin tund aega yksinda kohvikus ja ootasin oma s6pra, sain tuttavaks k6rvallauas istuva, umbes 50 aastase vanema h2rraga. P66rdusin tema ja ta kaaslaste poole, loomulikult portugali keeles, sooviga nende telefoni laenata ja internetti kasutada. H2rra oli lahkelt n6us ja ytles, et ma ei pea r22kima portugali keeles, ta oskab inglise keelt ka. Nii me sattusimegi pikalt vestlema. Ta r22kis oma elust Inglismaal, surfamisest, 6kotalust, kus ta kasvatab oma ube, lehtsalatit ja igasugu juurikaid, oma koertest, oma lammastest.. Enne minekut ostis ta v2ikese raha eest oma s6bra k2est kaunistatud tikutopsi, mille sees oli yhe tuntud luuletaja Mario Quintana luuletus. L6puks ilmus kohale ka inimene, keda yle tunni aja oodanud olin.

Caipirinhad maitsevad endiselt h2sti. Sama on kohaliku toiduga. Olen maitsnud kahte Bahia toitu- Beiju'd ja Araraje'd. Esimene mulje toitudest oli see, et ei saanud lihtsalt aru, mida ma s66n.. Hiljem, kui mulle selgitati, millega tegu, hakkas ka toit millegip2rast paremini maitsema. Beiju on minu vaieldamatu lemmik. Seda valmistatakse valgest pulbrist, mis n2eb v2lja nagu lumi v6i pesupulber. Tegemist on yhest kohalikust juurikast valminud puruga, mis on peeneks tehtud ja millest on vesi v2lja v6etud. Pulber pannakse pannile, see sulab kuumusega kokku ja v6tab nii 6elda pannkoogi kuju. Seej2rel t2idetakse see meelep2rase sisuga, soolase v6i magusaga. Kavatsen kindlasti seda pulbrit kaasa osta, et soovijatele kodus Bahia toitu valmistada :)

Portugali keel aina areneb, muusikat on endiselt t2is k6ik p2evad, inimesed ja ilm on ka ilusad!

M6ned pildid viimastest 6htutest teile ka.

A.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar